Zakładanie konta w sieci bezprzewodowej eduroam UJD

 

Z sieci bezprzewodowej eduroam mogą korzystać studenci i pracownicy Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie posiadający aktywne konto w bazie Uczelnianego Systemu Obsługi Studenta (USOS) usosweb.ujd.edu.pl.

Do założenia konta w sieci eduroam wymagane jest podanie:

  • nr ID
  • hasła

Każdy Student i Pracownik swój Numer ID możne odczytać po zalogowaniu się do serwisu usosweb.ujd.edu.pl. Instrukcja opisująca krok po kroku odczytanie swojego ID w systemie USOS jest dostępna w zakładce Numer ID. Natomiast hasło, które należy użyć podczas zakładania konta jest takie samo jak do serwisu usosweb.ujd.edu.pl. W przypadku problemów z hasłem (co w pewnych sytuacjach może się zdarzyć), należy ustawić nowe hasło do systemu usosweb.ujd.edu.pl klikając podczas logowania na zapomniane hasło.

W trakcie zakładania konta do sieci bezprzewodowej eduroam, jak i później w momencie logowania do sieci, podawane nr ID i hasło są weryfikowane na podstawie zarówno bazy użytkowników eduroam jak i bazy USOS. Dlatego przy każdorazowej zmianie hasła w systemie USOS należy dokonać zmiany hasła konta eduroam.

Po założeniu konta, podczas logowania się do sieci eduroam należy podać: jako nazwę użytkownika <nr ID>@eduroam.ujd.edu.pl (np. 45678@eduroam.ujd.edu.pl) i hasło do bazy USOS.

 

Jeśli przy założeniu konta pojawia się błąd bazy, to jest to wina niedostępności systemu USOS, a nie systemu Eduroam.